„Podziwu godna liczba Pi / trzy koma jeden cztery jeden. / Wszystkie jej dalsze cyfry też są początkowe, / pięć dziewięć dwa ponieważ nigdy się nie kończy. / Nie pozwala się objąć sześć pięć trzy pięć spojrzeniem / osiem dziewięć obliczeniem / siedem dziewięć wyobraźnią, / a nawet trzy dwa trzy osiem żartem, czyli porównaniem / cztery sześć do czegokolwiek / dwa sześć cztery trzy na świecie […]”.
Wisława Szymborska Liczba Pi (fragment)
Wyjątkowość liczby Pi jest tak ogromna, że stała się nawet tematem wierszy. Stąd moja myśl, że może warto zapoznać z tym tematem również moją klasę.
Pi jest niewątpliwie najsłynniejszą liczbą świata, choć nieznaną ośmiolatkom. Dziś jednak wszystko się zmieniło i obecnie Drugoklasiści Szkoły Podstawowej Mikron rozumieją już wyjątkowość liczby Pi.
Na początku zajęć wyjaśniliśmy dlaczego to właśnie dziś obchodzony jest Dzień Liczby Pi. Następnie drugoklasiści dowiedzieli się, poprzez mierzenie różnych okrągłych przedmiotów, że bez względu na ich wielkość, stosunek obwodu, a dla drugiej klasy długości koła, do jego średnicy jest stały czyli zawsze równy tyle samo i wynosi w przybliżeniu 3,14 . Ta informacja wywołała w uczniach wielkie WOW :D
Po wysiłku przyszedł czas na zabawę i tak na początek uczniowie szukali litery Pi w greckim alfabecie, następnie ich zadaniem było zapisanie jak największej ilości wyrazów z sylabą Pi. Całość zajęć zwieńczył konkurs. Zadaniem uczniów było w czasie 5 min zapamiętać jak najwięcej miejsc po przecinku liczby Pi!!!!
Najlepszy wynik to 14 miejsc po przecinku 3,14159265358979..... a Wy ile jesteście w stanie zapamiętać w ciągu 5 min:)?!?!?
Agata Køys :)
Komentarze
Prześlij komentarz