Na dzisiejszych zajęciach labolatoryjnych
klasa III stworzyła...
magiczną miksturę.
Do naszego doświadczenia potrzebowaliśmy: szklanki, tabletkę witaminy C, małą buteleczkę jodyny, mąkę ziemniaczaną, zimną i gorącą wodę, wodę utlenioną oraz łyżeczkę.
Doświadczenie, które zostało wykonane przez uczniów klasy III często nosi nazwę
"zegara jodowego". Słowo zegar oznacza, że musieliśmy odczekać chwilę, aby zobaczyć ciemnogranatową barwę. Drugi fragment nazwy jest powiązany z jodyną, która zawiera w sobie jod.
Jodyny zwykle używa się do dezynfekcji, obtarć lub niewielkich zranień.
My natomiast wykorzystaliśmy jodynę do wykrywania skrobi.
Skrobia jest bardzo ważnym składnikiem naszego pokarmu, ponieważ dostarcza nam bardzo dużo energii.
Po połączeniu jodyny ze skrobią, jodyna staje się granatowa. Mąka ziemniaczana zawiera skrobię, dlatego na końcu naszego doświadczenia substancja staje się granatowa.
magiczną miksturę.
Do naszego doświadczenia potrzebowaliśmy: szklanki, tabletkę witaminy C, małą buteleczkę jodyny, mąkę ziemniaczaną, zimną i gorącą wodę, wodę utlenioną oraz łyżeczkę.
Doświadczenie, które zostało wykonane przez uczniów klasy III często nosi nazwę
"zegara jodowego". Słowo zegar oznacza, że musieliśmy odczekać chwilę, aby zobaczyć ciemnogranatową barwę. Drugi fragment nazwy jest powiązany z jodyną, która zawiera w sobie jod.
Jodyny zwykle używa się do dezynfekcji, obtarć lub niewielkich zranień.
My natomiast wykorzystaliśmy jodynę do wykrywania skrobi.
Skrobia jest bardzo ważnym składnikiem naszego pokarmu, ponieważ dostarcza nam bardzo dużo energii.
Po połączeniu jodyny ze skrobią, jodyna staje się granatowa. Mąka ziemniaczana zawiera skrobię, dlatego na końcu naszego doświadczenia substancja staje się granatowa.
W doświadczeniu użyliśmy witaminy C, która powstrzymywała jodynę przed połączeniem ze skrobią. A woda utleniona powstrzymywała działanie witaminy C.
Całe to doświadczenie można by porównać do bitwy, w której różne składniki walczyły o kolor całej mieszaniny.
Patrycja
Komentarze
Prześlij komentarz