Przejdź do głównej zawartości

SPOTKANIE AUTORSKIE

Dzisiaj uczniowie klasy III, IV i V wybrali się do pobliskiej Biblioteki na Spotkanie Autorskie z uznaną pisarką, historykiem i nauczycielem-Grażyną Bąkiewicz.
Pani Grażyna za debiutancką powieść „O melba!” otrzymała I nagrodę IBBY (międzynarodowa organizacja zajmująca się promocją literatury dziecięcej i młodzieżowej). Powieść ta została uznana Książką Roku 2002.
Dla najmłodszych czytelników napisała takie książki jak 
„1:0 dla Korniszonka”,
„A u nas w domu. Opowieści dzieci fabrykanta”, „Kosmiczni odkrywcy. Franio i jego babcia”.

Pani Grażyna wprowadziła nas w ciekawy świat historii, o której opowiada w serii                  „ Ale historia…”. W jej skład  wchodzą między innymi „Zygmuncie, i kto tu rządzi”
oraz „Jadwiga kontra Jagiełło”.




Bardzo serdecznie zapraszamy do zapoznania się z twórczością Pani Grażyny Bąkiewicz. 😉😉😉

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Karolciowy LAPBOOK

W końcu doczekaliśmy się własnych Lapbooków. Ich przygotowanie zajęło nam trochę czasu. Włożyliśmy w nie dużo pracy, ale było warto. W wolnym tłumaczeniu "Lapbook" to "książka na kolanach", ale w tłumaczeniu klasy drugiej to książka z najważniejszymi informacjami. W naszym przypadku  z  informacjami z lektury pt. " Karolcia". Dla ciekawskich, pokrótce, napiszę co się w naszych Lapbookach znajduje. Zatem jest tam krótka notatka o autorce książki, plan wydarzeń, opis bohaterów, problematyka utworu oraz quiz związany z treścią lektury. Dodatkowo możemy przeczytać co Twórca Lapbooka zrobiłby gdyby sam został szczęśliwym posiadaczem błękitnego koralika. Jak napisałam powyżej, wykonanie Lapbooka wymagało ogromu pracy, ale gdy zapytałam moje dzieci czy chcą pracować częściej w ten sposób wszyscy jednogłośnie odpowiedzieli, że TAK, bo była to świetna zabawa... A ja dodam po cichutku -świetna zabawa połączona z nauką!!! \ ...

DYKTANDO NIE MUSI BYĆ NUDNE!!!

Ortografia nie musi być nudna i to już wiemy.  Może kojarzyć się z dobrą zabawą i zdrową rywalizacją. W minionym tygodniu pierwszy  raz wprowadziłam "Dyktando Biegane". Na czym polega?? Na kartkach przygotowałam tekst dyktanda. Dzieci zostały podzielone na grupy.    W każdej grupie wybieramy tzw. biegaczy, którzy mają za zadanie podbiec do kartki z dyktandem, przeczytać zdanie, następnie podbiec do kolegi, koleżanki "pisarza" i podyktować zapamiętany fragment tekstu. Dzieci w trakcie zamieniały się rolami. Podczas zabawy obowiązuje cisza, a dyktowany tekst przekazujemy szeptem. "Biegane dyktando" wywołało wiele emocji i radości. Na samym końcu zabawy zadałam pytania: Jaki był cel tego co robiliście i co podobało się Wam najbardziej podczas dyktanda?Dzieci jednogłośnie odpowiedziały:" Współpraca i to, że mogliśmy być razem". Co było najtrudniejsze? Dzieci odpowiedziały: " zapamiętywanie". Czy chcecie więcej takich dyktand?: TAAAAK!!!...

Malujemy bańkami :)

Tak niewiele trzeba, aby dobrze się bawić !!! Do świetnej zabawy wystarczy mieć kartki papieru, barwniki, płyn do mycia naczyń, wodę, słomki oraz naczynia w których możemy to wszystko ze sobą połączyć :)  Klasa 1 :* Klasa 3 :* Uwaga!!! Niestety jedna godzina lekcyjna to za krótko...  Uczniowie klasy 1 i 3 nie poprzestali na stworzeniu jednej kompozycji (pracy)... :)