Przejdź do głównej zawartości

Figury geometryczne

Nie dawno  na zajęciach z edukacji matematycznej zapoznaliśmy się z pojęciem figury geometrycznej.  Klasa druga wie co nazywamy figurą geometryczną, ale nie tylko...:)
Dzieci dowiedziały się co to tangram i jakie ciekawe figury mogą wyjść z ułożenia tanów.
Zobaczyli, że istnieje mnóstwo różnych kombinacji przedstawiających sylwetki ludzi, zwierząt, przedmiotów. Tangram pomógł dzieciom rozwinąć wyobraźnię geometryczną i zdolność kreatywnego myślenia, a zabawa podczas układania  rożnych wzorów była wyśmienita:)






                                   
                                                                                                                   Agata Kłys:)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Karolciowy LAPBOOK

W końcu doczekaliśmy się własnych Lapbooków. Ich przygotowanie zajęło nam trochę czasu. Włożyliśmy w nie dużo pracy, ale było warto. W wolnym tłumaczeniu "Lapbook" to "książka na kolanach", ale w tłumaczeniu klasy drugiej to książka z najważniejszymi informacjami. W naszym przypadku  z  informacjami z lektury pt. " Karolcia". Dla ciekawskich, pokrótce, napiszę co się w naszych Lapbookach znajduje. Zatem jest tam krótka notatka o autorce książki, plan wydarzeń, opis bohaterów, problematyka utworu oraz quiz związany z treścią lektury. Dodatkowo możemy przeczytać co Twórca Lapbooka zrobiłby gdyby sam został szczęśliwym posiadaczem błękitnego koralika. Jak napisałam powyżej, wykonanie Lapbooka wymagało ogromu pracy, ale gdy zapytałam moje dzieci czy chcą pracować częściej w ten sposób wszyscy jednogłośnie odpowiedzieli, że TAK, bo była to świetna zabawa... A ja dodam po cichutku -świetna zabawa połączona z nauką!!! \ ...

DYKTANDO NIE MUSI BYĆ NUDNE!!!

Ortografia nie musi być nudna i to już wiemy.  Może kojarzyć się z dobrą zabawą i zdrową rywalizacją. W minionym tygodniu pierwszy  raz wprowadziłam "Dyktando Biegane". Na czym polega?? Na kartkach przygotowałam tekst dyktanda. Dzieci zostały podzielone na grupy.    W każdej grupie wybieramy tzw. biegaczy, którzy mają za zadanie podbiec do kartki z dyktandem, przeczytać zdanie, następnie podbiec do kolegi, koleżanki "pisarza" i podyktować zapamiętany fragment tekstu. Dzieci w trakcie zamieniały się rolami. Podczas zabawy obowiązuje cisza, a dyktowany tekst przekazujemy szeptem. "Biegane dyktando" wywołało wiele emocji i radości. Na samym końcu zabawy zadałam pytania: Jaki był cel tego co robiliście i co podobało się Wam najbardziej podczas dyktanda?Dzieci jednogłośnie odpowiedziały:" Współpraca i to, że mogliśmy być razem". Co było najtrudniejsze? Dzieci odpowiedziały: " zapamiętywanie". Czy chcecie więcej takich dyktand?: TAAAAK!!!...

Malujemy bańkami :)

Tak niewiele trzeba, aby dobrze się bawić !!! Do świetnej zabawy wystarczy mieć kartki papieru, barwniki, płyn do mycia naczyń, wodę, słomki oraz naczynia w których możemy to wszystko ze sobą połączyć :)  Klasa 1 :* Klasa 3 :* Uwaga!!! Niestety jedna godzina lekcyjna to za krótko...  Uczniowie klasy 1 i 3 nie poprzestali na stworzeniu jednej kompozycji (pracy)... :)