Przejdź do głównej zawartości

MIKRON MasterChef Junior


W piątek Szkoła Mikron, a dokładniej sala gimnastyczna zamieniła się w Mikron MasterChef Junior!  Klasy I-III wzięły udział w Warsztatach Kulinarnych przygotowanych przez Panią Angelinę, Patrycję oraz przeze mnie:)
Pierwszym kulinarnym przysmakiem wykonanym przez uczniów były mini pizzerinki według własnego pomysłu. W kolejnym etapie, Szefowie Kuchni przyrządzali przekąski oraz desery zgodnie z określoną recepturą.
Wszyscy uczestnicy wykazali się ogromnym zaangażowaniem w przygotowaniu potraw. Niektóre zespoły pokusiły się o skomponowanie własnych dań.
Poza nabyciem przez uczniów nowych umiejętności kulinarnych ;) dostrzegli oni, jak ważna jest komunikacja i współdziałanie w grupie, w dążeniu do celu!!!
 Najważniejsze jednak, było to, że wszyscy świetnie się  bawiliśmy i nie możemy się  już doczekać kolejnej Edycji Mikron MasterChef Junior!!!










                                                                                                                   









                                                                                         
                                                                                                                          Agata Kłys  :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Karolciowy LAPBOOK

W końcu doczekaliśmy się własnych Lapbooków. Ich przygotowanie zajęło nam trochę czasu. Włożyliśmy w nie dużo pracy, ale było warto. W wolnym tłumaczeniu "Lapbook" to "książka na kolanach", ale w tłumaczeniu klasy drugiej to książka z najważniejszymi informacjami. W naszym przypadku  z  informacjami z lektury pt. " Karolcia". Dla ciekawskich, pokrótce, napiszę co się w naszych Lapbookach znajduje. Zatem jest tam krótka notatka o autorce książki, plan wydarzeń, opis bohaterów, problematyka utworu oraz quiz związany z treścią lektury. Dodatkowo możemy przeczytać co Twórca Lapbooka zrobiłby gdyby sam został szczęśliwym posiadaczem błękitnego koralika. Jak napisałam powyżej, wykonanie Lapbooka wymagało ogromu pracy, ale gdy zapytałam moje dzieci czy chcą pracować częściej w ten sposób wszyscy jednogłośnie odpowiedzieli, że TAK, bo była to świetna zabawa... A ja dodam po cichutku -świetna zabawa połączona z nauką!!! \ ...

DYKTANDO NIE MUSI BYĆ NUDNE!!!

Ortografia nie musi być nudna i to już wiemy.  Może kojarzyć się z dobrą zabawą i zdrową rywalizacją. W minionym tygodniu pierwszy  raz wprowadziłam "Dyktando Biegane". Na czym polega?? Na kartkach przygotowałam tekst dyktanda. Dzieci zostały podzielone na grupy.    W każdej grupie wybieramy tzw. biegaczy, którzy mają za zadanie podbiec do kartki z dyktandem, przeczytać zdanie, następnie podbiec do kolegi, koleżanki "pisarza" i podyktować zapamiętany fragment tekstu. Dzieci w trakcie zamieniały się rolami. Podczas zabawy obowiązuje cisza, a dyktowany tekst przekazujemy szeptem. "Biegane dyktando" wywołało wiele emocji i radości. Na samym końcu zabawy zadałam pytania: Jaki był cel tego co robiliście i co podobało się Wam najbardziej podczas dyktanda?Dzieci jednogłośnie odpowiedziały:" Współpraca i to, że mogliśmy być razem". Co było najtrudniejsze? Dzieci odpowiedziały: " zapamiętywanie". Czy chcecie więcej takich dyktand?: TAAAAK!!!...

Międzynarodowy Dzień Kropki

Korzystając z okazji Międzynarodowego Dnia Kropki moi drugoklasiści wykazali się odwagą i poczuciem humoru, pozując w nietypowy sposób do "kropkowych" zdjęć.  Celem tego wyjątkowego dnia jest wzbudzanie u dzieci kreatywności, pomysłowości i chęci do działania dlatego moje kropeczki wykonały za pomocą paluszków piękne prace plastyczne. Zapoznaliśmy się również z historią Vashti i jej nauczycielki, która jest bohaterką książki " Kropka" Petera H. Reynoldsa. Kropka to tylko pretekst, a historia ta skłania do refleksji i ma na celu, abyśmy my nauczyciele w zupełnie inny sposób spojrzeli na uczniów i na ich talenty. A.K. i PanTerka :)